svart hona
Jag sitter och kikar runt på alla möjliga sidor för jag drömmer om en egen cornish. Det är nog dock i alla fall 1-2 år bort men jag kan inte låta bli att kika.
Min dröm är ju en helsvart hona, men jag tycker inte det verkar så vanligt. Finns risken att man får vänta länge när det väl börjar bli dags att leta efter en?
Men när det väl börjar vara dags att leta efter en katt så kanske jag har hunnit ändra mig. Man kanske lika gärna faller för en helt annan än vad man tänkt från början
Jag kommer hur som helst längta ihjäl mig eftersom jag i princip redan planerat ut ett namn om det blir en svart hona ;P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
nej det är väl ej särskilt ovanligt,det tycker jag dyker upp emellanåt.tala om för uppfödare när det är dax för dig att köpa katt,att du är intresserad av just en svart hona,och när de planerar kull. vi är nog många här som ska ha kattungar och planerar flera senare.Så kika runt du och håll dig uppdaterad vad som händer.Att kika och planera är ju både lärorikt och roligt.Lycka till.
Det är just nu väldigt populärt med vitfläck och mönster,men det kommer någon kull ibland med bara svart och blått t ex. Jag har en svart hona efter en parning med maskad mamma och blå/vit pappa.Så det är bara att hålla ögonen öppna
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Okej. Då får jag hålla koll när det börjar bli dags.
Men som sagt är det nog tyvärr 1-2 år bort.

Klart du ska ha en krullis en dag.
hehe, min dröm var/är en helvit katt men min första jag fick hem var en svartsköldpadda
.ibland blir det inte som man tänkt sig.
tror nog du kan hitta en svart lite längre fram. Lycka till.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Jag har ju två devons här hemma, så nästa ska helt klart bli en cornish. ^^ Men det ska få vänta tills det är lite mindre djur här hemma. Man vill ju ha tid och råd med 3 katter också.
Haha okej. Nä det blir inte alltid som man tänkt sig. Finns ju så många fina färger och sen om man får chansen att träffa kattunar så brukar det ju kunna vara kört ändå ;P
Min nästa kull blir nog svarta
#6 men då lär den komma långt före jag kan skaffa en till katt misstänker jag 
Även här är det förhoppningsvis någon helsvart på jäsning och får jag som jag vill i mina planer kan det komma fler framöver ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
#8 Och du bor inte överdrivet långt bort heller. Tänk va härligt om mina kattplaner skulle passa dina avelsplaner men det är nog inte så säkert :P
#9 Man vet aldrig ;) Svart i alla de former är som lite det jag vill ha, enfärgade el med vitt el mönster. Så det är väl det jag kommer att ha huvudsakligen även om jag inte kan motstå friska vackra katter i andra färger ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Både jag och sambon är så sugna på en liten katt till, men det passar inte in i vårat liv just nu
Han är med på mina cornish-planer även om han personligen lika gärna kan tänka sig en huskatt.
Men jag vill veta vad jag får hem för katt, och vill åtminstone försöka göra det lite vänligare för våra allergiska släktingar och kompisar.
Jag tänkte i alla fall försöka vinna på lotto. Gärna sådär 25 000/månad i 25 år..
*drömmer sig bort lite* haha
Här har det blivit svarta småttingar nu ;) Dock blev det 2 svarta pojkar o resten i andra färger :)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Okej:) mysigt med kattungar

…för tidigt i din planering TS, men jag hoppas på solida ungar i kullen som väntas under första veckan i augusti.
Blivande föräldrar är SC S*Spotless Ulv CRX n (svart) och IC S*Spotless Tosca CRX n 03 24 (brunspotted bicolor).
Själv hoppas jag på en snygg hane utan vitt till mig själv i denna kombination, gärna med mönster. Viktigast är dock att kattungarna får vara pigga och friska och att dräktighet och födsel går bra. 
Tur du bor långt bort haha :P
Ja nu sitter jag här och försöker planera min tredje katt. Tidigare sa jag helt klart en cornish, men det kanske blir en till devon ändå :P Men en svart krulltott är fortfarande planen ;P
Min andra cornish skulle vara en röd och vit, kommer hem med en helvit med isblå ögon. Jag som sa att jag aldrig skulle ha en helvit katt :P Men så kan de gå ;)
Vill i alla fall ha en röd och vit ännu, men de räcker med två katter för mig :)
#17 haha ja så kan det gå :) finns väl kanske plats i framtiden! :)

Här kommer det svarta mellan varven. Det är den färg jag haft flest ungar i så du lär nog hitta en när det är dags.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#19 Okej! :)
Jag spanar runt för fullt, och ska mest troligt hälsa på en devonuppfödare om några veckor. Inget bestämt än, men det lutar nog mot att det blir en till devon istället :P