devon som luktar kattsand
Min lilla devonkille på 15 veckor tar åt sig väldigt mycket av kattsands lukten. Använder everclean & är helnöjd för övrigt, men inte ska katten behöva lukta kattsand? Sanden i sig luktar väl inte äckligt. Han är en frenetisk grävare om det kan spela in.
Luktar era katter av eran sand? Vad använder ni får sand?
Jag använder oxå Everclean och visst får dom lite lukt av dem men jag bryr mig då inte.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Köp Everclean med Cederträ så luktar din kille iallafall jättegott….jag tror annars att det går över. så småning om blir lådan inte lekplats utan endast plats att uträtta sina behov.'
a
jag använder evelclean odour control, och har inte haf tproblem med lukt på katten , den har jag använt nu i ca 2 år..
De har en ny "förbättrad" variant, som heter "extra strength scented" denna hävdas vara detsamma som odourcontrol, fast bättre, så min sambo köpte denna istället.
Den luktar som en hel tvålfabrik och man får andnöd bara att göra ren snaden! så jag tycker det är otroligt att Sture överhuvudtagen går på lådan med den parfymstanken (har täkt låda)
Ska gå tillbaka med sanden och begära min vanliga som jag brukar ha.. coh säga till i butiken att de inte får påstå att dessa två är samma produkt. Verkmässigt med klumpar och sådant av urinen är de lika bra.. men hua för parfymstanken på den "förbättrade")
kanske du köpt den nya formulan? då rekomenderar jag den förstnämnda varianten som jag skrev om - den är super!

Jag har less track unscented blandad med en annan everclean som jag inte minns vad det var. Har för mig att den var unscented med, men funderar ju lite då den faktiskt luktar lite parfymerat. Dock kan det inte vara den AlexH pratar om, då jag är extremt känslig för parfymer & dofter själv & skulle antagligen få slänga ut en sån sand med en gång.
Har funderat på cederträdet, men vågar inte riktigt köpa den om det är så att den luktar för mycket. Vill ju lukta innan!
Jag köper Catman kattsand fresh pulver och häller i en gång om dagen. Superbra och räcker jättelänge!! Köstar ca 35 kr och finns i vanlig Ica osv..
Jag använder EverClean och jag har märkt efter att de har förändrat formulan lite att Linus tassar luktar lite gott av kattsanden numera. Innan var det tåbiredoft :-)
Jag avnänder Low track. Helt suveränt…men ja mina kissar luktar också! Jag bryr mig inte om det. Det luktar ju faktiskt ganska gott!:)
Använder också EverClean men har aldrig märkt eller tänkt på att de luktar kattsand… Det kanske har med hans intensiva grävande att göra, precis som du skriver.