Kattsand?
Är det någon som har testat kattsanden från Husse? Hur är den?
20 liter för 199 kr, och om man köper mer än en så kostar det 179 kr. Ett plus är att det levereras direkt hem till dörren. Vågar inte riktigt prova när jag inte vet någon som tycker att den är bra. Lite fegis, men blir ju en del pengar om man inte kommer att använda den.

har testat en gång…den var väl sådär..
men den klumpade o så..
men nu använder jag som ja gjort länge cat exlusive som nu bytt namn.. jag brukar om jag testar ngt nytt alltid blanda ut med den sanden då den luktar så gott
ngt jag även testat till mina kattungar är en sand gjord av majs som de utan problem kan smaka på och jag blev riktigt glatt överaskad..superkanon sand
Jag har Husse sanden och blandar den med Cat exclusive. Enya vägrar gå på en låda om det inte är minst 50% Husse sand. Blandar just för babypowder doften som är i Cat exlusive, känns bättre med två fertila killar….
Husse sanden är kanon, blir fina klumpar och dammar inte alltför mycket. Innan jag hade fertila killar så körde jag bara med den och kände aldrig att det luktade speciellt ur lådorna. Just att den är relativt billig (spec när man dessutom har uppfödarrabatt) och man får den hemkörd (kanon när man inte har körkort) är ju också fördelar. :)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Husse sanden är riktigt bra för kattungar, men inge bra alls för stora katterna tycker jag. Den luktar lite konstigt och det är hemskt med massa stora, vita korn verallt i lägenheten - de fastnar ju så lätt mellan trampdynorna på katterna….
Dessutom så dammar dt ganska rejält om jag inte minns fel…
Jag hade husses sand för ca 8-10 år sedan till mina huskatter och tyckte då att den dammade mycket och klumparna blev väldigt stora så det gick åt mer sand… Vet dock ej om deras sand har förbättrats under alla dessa år 
Idag kör jag med ever clean som är toppen. jag har en fertil hane (dock strilfri) sanden är jättedryg och en 10 kg räcker nästa 2 månader hos mig (har bara en katt i och för sig) Men tycker att den är värd alla sina kronor.
#4 Sanden har blvit bättre, dem har bytt tillverkare nu. Ibland kan det hända att man får tag på en hink som dammar mycket men det är sällan. Sist köpte jag 20 och alla dem var bra. Det bästa är att får man en sån hink så är det bara att ringa dem så kommer dem med en ny. :)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se