Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 1586 ggr
Dentaku
0

Det är tomt utan rex...

För en månad sedan tvingades jag avliva min älskade Skinny, en CRX som jag kamperat med i över 13 år. Förutom att just hon fattas mig något oerhört så saknar vi att ha katt i allmänhet och att ha en rex i synnerhet! Vi är inte intresserade av utställning eller avel, så för oss vore det perfekt om det fanns någon(eller några) vuxna katter som letade nytt hem.

Jag och min sambo bor med två hundvana men också glada och livliga hundar i ett hus i en liten by. Skinny ville vara ute med oss under sommarhalvåret och här fungerar det bra eftersom vi har en stor trädgård och inga hårt trafikerade bilvägar i närheten, bara en smal bygata(när jag bodde i stan fick hon gå ut i koppel). Alltså är det inga problem för oss att ta emot en misse som vill gå ut en sväng under uppsyn även om vi förstår och accepterar om det inte skulle vara lämpligt. 

Vi är inte ute efter en gratiskatt utan tycker bara att det vore perfekt om vi kunde vara rätt hem om någon rex ändå behöver flytta - och då betalar vi självklart för att få en ny kompis. Huvudsaken är att vi passar för varandra.

Har du en Cornish rex som behöver nytt hem och som kanske skulle trivas hos oss får du hemskt gärna höra av dig.

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

jeenova
0

Hundar som är hundvana eller kattvana? 😛😃

Dentaku
0

Haha, kattvana, naturligtvis! 😞

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Eine
0

Var bor du i vårt avlånga land?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Dentaku
0

I Dalarna.

Eine
0

Inte så långt från Uppsala…. 😉

Spotless
0

Jag förstår att ni saknar er vän och att det är tomt utan cornish. Du har fått ett ganska långt PM av mig, återkom gärna om du orkar "ta dig igenom det". 😉😃

Dentaku
3

Dalarna är inte särskilt långt från något. 😃 Yngsta hunden åkte jag och hämtade i Luleå, vad gör man inte när man hittat rätt?

A_KickEm
0

Hej!

Du har ett meddelande😉

AlexH
0

Jag har en hona på 3 år som kommer behöva flytta här under våren, Hon kommer kastreras innan flytt. Hon funkar inte ihop med andra honkatter, men en kastrat hane som sällskap kan fungera :)

hör av dig om det är intressant, jag finns i stockholm (Haninge)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
0

Jag har en ung hanne,snäll och sams med alla. Behöver flytta i april.Kastrerad,nyvaccinerad,besiktad . Försäkring kan övertas.

Dentaku
0

Oj, det var några rexar i behov av nya hem. Förhoppningsvis finns det en eller ett par som skulle trivas hos oss. 🙂 Jag har skickat meddelanden!

Dentaku
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste för övrigt visa en bild på Skinny, hon var en fantastisk liten katt och jag kommer nog alltid att sakna henne.

Eine
0

Oh så fin! Hon påminner lite om en hona jag har nu.Så vacker päls!

Dentaku
1

Hon hade jättetjock päls, aldrig några problem med kala fläckar där inte. Däremot skulle hon garanterat inte gjort någon succé på utställning, åtminstone inte på senare år eftersom hon var långt ifrån typad.

jeenova
0

Himla vacker katt :)

Eine
0

#14 henne kunde du ställt som Gammelkatta om du haft lust! Underbar för sin ålder tycker jag som vill att rexar ska ha go päls!

AnneAlva
0

Åh vilken underbar kattfröken! ❤️ Jag förstår att hon saknas dig enormt och jag hoppas att ni hittar rätt missar som kan flytta hem till er.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

flashie
0

Jag har en vit cornish rex på 3,5 år, en hona som är kastrerad som vi måste sälja pga allergi. Läs mer på min annons jag lagt upp, eller maila mig på sdnarts@gmail.com om du vill veta mer.

Dentaku
1

#18 Jättefin misse! Här har det redan flyttat in en CRX-drottning som inte vill dela sitt revir med någon annan honkatt, så jag hoppas att du hittar ett bra hem åt henne.
🙂