Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 990 ggr
dragonstar
2014-07-13 16:36

Hur många katter?

Hej

Jag har idag 2 kastrerade cornish honor. Har innan varit fodervärd och absolut älskar dessa katter. Nu är de så att jag vill ha en till katt, vill vara fodervärd/ hjälpa en gammal katt som behöver ett nytt hem.  
Sambon däremot säger att en till katt inte är ett alternativ. Han säger att han inte vill ha en till katt. Att det blir för dyrt, för mycket spring och att när vi får barn kommer 3 katter vara för mycket.  Hur har ni resonerat när ni skaffat fler katter?  Vad för skillnad tycker ni att de är om man har 3 istället för 2?  Och hur har de funkat för er som skaffar barn? hur mycket har de påverkat er?

MVH Dragonstar

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
VildaVittra
2014-07-13 16:45
#1

Fördelen med att ha fler än två är om en av dom plötsligt dör så är inte det någon som är ensam kvar.

Jag har fyra boende hos mig och det lutar mot att det blir en femte. Jag vill dock inte ha några barn.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

dragonstar
2014-07-13 17:38
#2

Jag länktar galet efter barn, och vi planerar att börja försöka nästa år eller så.  Min ena katt är lite lugnare hon gillar att jaga och bli jagad men gillar itne fysisk lek, min yngre katt älskar att brottas och de slutar nästan alltid med bråk( precis som med barn)  Min tanke är att en till katt kanske kunde ta över en del av leken med den hårdhänta, så att den lugna katten kan få slapna av ibland.  

Vet att sambon tycker de är lite jobbigt med den som brottas, hon är allti fullt ös och går ofta runt och skriker på kvällarna. Springa och busa 3 på morgonen och då över oss är också ett måste. =P  

Jag saknar gattungar och skulle gärna vara fodervärd. Är långtidsjukskriven så jag är alltid hemma. De blir ju mitt ansvar dock hjälper sambon till.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

kvasikatten
2014-07-14 08:08
#3

Hej
Jag minns att ni hade svåra problem med allergi när ni skulle ta en katt från mig. Skönt om det har gått över.
Om inte din sambo vill ha fler katter tycker jag nog att du inte ska skaffa fler. Behåll sambon och de katter du har.
MVH Kvasikarin

Eine
2014-07-14 11:18
#4

Katter är inga problem bara för att man får/har barn. Man väljer själv livsstil. Jag har haft både stor hund(då menar jag stor på 67 kg glad hund! Irländsk Vargund/Stor Danskblandning) plus både katter och så småningom kattungar.Barn mår bra av kontakt och vana med djur. Däremot om det redan finns allergi i familjen så skulle jag inte skaffa fler djur.Framför allt bör ju vuxna vara överens om antalet 😉 Det är ingen stor skillnad i kostnad och besvär mellan 2 och 3.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

dragonstar
2014-07-14 16:57
#5

Ja inte skulle jag skaffa fler om sambon inte går med på det. =P  Men å andra sidan var han först negativ till katt nr,2.  Men han säger själv att han ofta måste vänja sig vid tanken ett tag och de märkte vi när det gällde katterna vi har nu. 

Sambon är katt allergiker, men de har funkat med våra tösar. Jag badar dom var 4-6 vecka och så har jag en förminator som dom absolut älskar. Den enda fäller massor så hon behöver borstas. Dom sover med oss och är alltid med.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2014-07-14 16:59
#6

Kvasikatten  Ja vi tvekade mycket men fick testa att ta hem en tös då hon haft en kull och gått ner i vikt och var stressad efteråt. Hemma hos oss fick hon vila ut och vi var fast =P

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Upp till toppen
Annons: