Annons:
Etikettatt-tänka-på-innan-katten-kommer
Läst 2421 ggr
tildabelle
6/3/14, 11:51 AM

Nu har vi Tingat en kattunge!

Vi har äntligen hittat en liten cornish rex unge att tinga :) Nu har vi hela sommaren på oss att köpa allt han behöver här hemma, och vi har hela sommaren på oss att längta efter denna lilla kille. Jag känner mig som ett litet barn som väntar på julafton! Finns det något ni tycker att man borde ha, som man inte får glömma bort att köpa innan vi får hem vår nya familjemedlem? toalåda, skålar, transportbur, bädd och nån leksak har jag koll på. o även ett klösträd ska införskaffas :) Men finns det nåt man kanske inte tänker på så här när man får hem sin första cornish?

/Alexandra

Annons:
Eine
6/3/14, 1:51 PM
#1

Barnsäkra lås på fönstren,nät på balkongen,bra försäkring.Inga giftiga blommor i katthöjd🙂

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MrsCecilia
6/3/14, 9:44 PM
#2

Eller prydnadssaker, ätbara saker, ev en grind till ytterdörr, koppel för att träna för promenad när han är större. Massor av leksaker Extra tålamod, ödmjukhet och mycket kärlek och en rejält bra försäkring

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

kvasikatten
6/4/14, 7:21 AM
#3

Kolla av dina växter - giftiga ?? kanske. Små små prylar på golvet - ex trådar - kan vara livsfarliga. En katt som får tag på en tråd med tungan slutar inte svälja förrän den är borta från tungan - dvs i magen… 😕
Alltid bra tillgång till lådan - ta med ett par klumpar från ursprungshemmets låda och lägg i er direkt ni kommer hem och släpp honom i lådan direkt så han får pejl på var den är.
Lycka till 😃
Kvasikarin

nakenkatt
6/4/14, 9:42 AM
#4

Grattis till din kattunge!!!! Du kommer att få många trevliga stunder tillsammans med din cornish.

FearyDawn
6/27/14, 5:41 PM
#5

Grattis till katt, cornishar är världens underbaraste katter!

Vad du behöver främst är tålamod, tålamod, tålamod och en stor nypa kärlek :)  först därefter kommer allt annat praktiskt….

Små cornish kattungar är mycket aktiva och hittar på mycket bus, det brukar man också säga om "vanliga" kattungar, men min erfarenhet säger att de är ett par snäpp värre, men du kommer sedan få stor utdelning iform av den bästa lilla vän du kan tänka dig, men första året kan du se fram mot många konstiga( och vad  trodde var omöjliga) upptåg (det är här tålamodet kommer in, de kan också var rejält envisa….). Om du ska kattsäkra ditt hem och undrar om du verkligen behöver fixa en sak (du resonerar kanske att en kattunge inte når dit eller vad är chansen för att det ska hända) fixa det iaf du kommer bli förvånad…

[inanna56]
6/29/14, 12:10 AM
#6

Om ni vill ha klippta klor på katten se till att träna på det direkt när ni fått hem kattungen. Cornishar är en mycket aktiv ras, de gillar att hoppa på axlar och de är duktiga på att hoppa högt och de vill utforska allt i lägenheten, tips är att klippa klorna för att slippa klösmärken i bohaget och på kroppen. 

Eftersom de inte har tjock päls gillar de att krypa in under täcken osv. när de ligger och sover och slöar. Jag har köpt mysfiltar till mina katter som de kan krypa in i och mysa ihop sig i.

Annons:
tildabelle
7/31/14, 9:00 PM
#7

Tack alla ni för era tips och tankar :D Har varit en hel del som jag inte tänkt på tydligen :p Nu har vi hämtat hem våran lilla kille och kan äntligen säga att vi är stolta cornish ägare :D

/Alexandra

Vixxen
7/31/14, 9:36 PM
#9

Stort Grattis till lillkillen!

FearyDawn
7/31/14, 9:36 PM
#10

Grattis! kanske en bild på det lilla buspaketet?

tildabelle
7/31/14, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Tack alla. :) Blev en S*Vox Bauers Echo Epos Elan. Kallas Epos här hemma :)

/Alexandra

Vixxen
8/1/14, 2:03 PM
#12

Lilla sötnosen! 😍❤️

Eine
8/6/14, 10:29 AM
#13

Grattis och lycka till med den ljuvlige krabaten❤️

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Annons:
nakenkatt
8/6/14, 12:35 PM
#14

Jättefin grabb. Lycka till!!!

FearyDawn
8/6/14, 10:32 PM
#15

oh, helt underbar sötis❤️

Upp till toppen
Annons: