Annons:
Etikettkattmat-sand-och-tillbehör-böcker
Läst 1470 ggr
dragonstar
2013-08-01 19:12

Gräs till mina katter

Hej jag har 2 innomhuskatter, de vill gäran äta på mina blommor och jag vill nu ge dom något bättre att tugga på. 

Jag har tästat kattgräs men de tuggar dom up och de dlr fort tycker jag.  Ampelilja gillar dom men efter 2 dagar är den planat ochså slut. 

Funderar nu på att ta in en bit gräsmatta och ha i en stor ungsform eller likande.  Några tipps om vad jag kan ha? vilka gräsorter kan jag köpa? Eller kan jag bara ta och gräva upp en bit utifrån? 

Hr ni några andra ideer?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
ChristinaSwe
2013-08-02 00:56
#1

Jag har 3 ampelliljor jag alternerar med, 2 står framme och en högt upp som de inte kommer åt, sen när jag vattnar och ser att ngn är nertuggad byter jag plats på dem. Kattgräs gillar inte mina katter.

Superfly
2013-08-02 20:08
#2

Våra två går ut (i sele) och betar på gräsmattan varje dag och vill inte ha något annat, så "vanligt" gräsmattegräs lägger jag min röst på.

dragonstar
2013-08-02 21:25
#3

Tack! ampelliljor har jag och de kommer vi försätta att ha sak försöka få dom att ge mycket skott så jag kan plantera om dem.

Gräs sak jag fundera på ska kolla efter något att plantera det i. Mamma föreslog att jag skulle köpa en foderpåse med bara havre och så det i en stor kruka.

först skaffa kruka =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: