Annons:
Etikettett-gott-skratt-förlänger-livet
Läst 1803 ggr
nakenkatt
2013-03-06 11:44

En camping historia

Nu börjar jag med att be alla om ursäkt,huvudpersonen i denna historia är ej en cornish rex,utan en hund av rasen amstaff,tillhörande min dotter.han lyssnar till namnet Ozzy.

Som jag kanske skrivit tidigare ngn gång brukar jag ibland vara hundvakt åt denna buse.Hur som helst så var detta i somras vid pingsttiden ungefär.Min dotter och hennes sambo pratade ofta om att dom skulle vilja åka till Göteborg över en helg.Men nu är det ju där med hunden.Det var ej många här i släkten som var spekulanter på det här att ha Ozzy av olika anledningar.Vi vart tillfrågade,men vi hade planerat åka till Hjo då jag hade helgledigt.

Då har vi så bra plats där nere så vi kan ha kattern med.Vi pratade om detta en kväll,men då sa min mans son att jag kan vara kattvakt i helgen,vi bor grannar nämligen.men då kan ni ju ta med Ozzy istället till Hjo tyckte min dotter.NJA jo men sagt och gjort,vi drog ner till Hjo med fulla baksätet med amstaff.

Jag var ej riktigt bra och hade lite ont i kroppen.Min man sa åt mig att lägga mig ner och vila en stund.Snart sov jag så skönt där i husvagnen.men vaknade av att min man pratade och förmanade.jag flög ju upp och undrade vad som stod på.

Jo sa han det har ej varit så roligt här när du har sovit.Han hade nämligen suttit en bit ifrån hunden och löst korsord.han hade väl långtråkigt för han hade spräckt hela tältduken och dragit ut på campingen i full karula.

Folk kom gåendes mot vår husvagn och var väldigt upprörda.En man letade efter sina skor vilka amstaffen hade i mun och viftade glatt.Han hade varit inne och tagit sandaler i olika tält hos folk.Så min man fick gå runt där och dela ut sandaler och fråga om någon gjorde anspråk på ersättning eller så.kan tänka mig det var pinsamt,jag är glad jag slapp.En familj var väldigt hundrädda sa de,och det kan ej vara så trevligt att få in denna best i full framfart i ett förtält.Efter att ha bett berörda om ursäkt flöt helgen på bra.

jag var tvungen ringa min dotter och berätta……… jag kan också säga att ett halvår senare kom dom på besök med Ozzy,jo då camping gästerna kom ihåg honom.Det kan jag förstå.

Annons:
Eine
2013-03-06 13:21
#1

Haha,vilken bushund!!😃

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Gittan
2013-03-06 19:09
#2

Djuren är som de är😃

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


KatternasMatte
2013-03-06 21:58
#3

Fnissar 🤪

Upp till toppen
Annons: