Annons:
Etikettatt-tänka-på-innan-katten-kommer
Läst 3343 ggr
Diffy
2012-11-22 20:49

Vilken försäkring ska man välja?

Tips om vilka som ni tycker är bra? Vi har idag folksam djurförsäkring till våran misse hemma, men förhoppningsvis kommer vi att få köpa en liten cornish bebis snart och vill ju få en bra försäkring till den :D

vi har *peppar peppar* aldrig behövt använda våran försäkring så vet inte om den funkar bra eller inte, men kom gärna med egna upplevelser om ni behövt använda försäkringen?!

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

Annons:
Strawberrygirl
2012-11-22 21:05
#1

Jag har mina försäkrade i Agria. De har en superfördel framför de andra bolagen tycker jag. Nytt för i år är att de inte sänker försäkringsvärdet vad gäller veterinärvård när katten börjar bli till åren. De är försäkrade i samma värde livet ut. Blir något dyrare men så värt det tycker jag. Det är ju ofta när katten är äldre som det börjar komma mer och dyrare behandlingar.

Leffe
2012-11-22 21:21
#2

Jag har hela tiden haft god hjälp av Agria

Mona22
2012-11-22 21:59
#3

Haft agria hela tiden och har aldrig haft problem. Har fått direkreglering hos veterinären utan problem och jag är väldigt nöjd.

PetrasLova
2012-11-23 09:17
#4

Alltid haft Agria och fått god hjälp var gång.

Diffy
2012-11-23 09:53
#5

har kollat agria en gång tidigare ska kolla dom igen :)  undrar om man ska flytta hankatten dit då också? hmm..

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

[Wiveka]
2012-11-23 11:21
#6

Jag har haft Sveland och har nu If och har varit nöjd med båda.

Jag har valt fast självrisk och betalar då högre premie, men vill ha det så för då vet jag exakt vad veterinärkostnade blir.

Annons:
Diffy
2012-11-23 12:08
#7

man ska ju välja olika belopp vad väljer man på alla där? kommer inte ihåg hur vi gjorde när vi försäkrade hankatten men betalar idag runt 600kr per år för honom…

kanske ska ringa fb och fråga och se till att man får det bästa sen så man slipper betala hutlösa summor om man skulle behöva lägga in missen sen. betalar hellre mer om året/månaden än en klumpsumma..

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

[Wiveka]
2012-11-23 12:45
#8

Jag har stor kattförsäkring och har för mig att det är 50000 eller 60000 i maxbelopp och jag betalar ca 100 kr/katt och månad.

Diffy
2012-11-23 13:24
#9

kollar nu på agria och vad fyller man i på agria liv? och har ni tagit det? sitter och klickar lite och kollar vad allt kostar och skillnader :D

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

AnneAlva
2012-11-23 14:13
#10

Livvärdet är detsamma som du köpte katten för. Så köpesumman blir den summa som livvärdet uppgår till.

Mitt råd är att välja en så heltäckande försäkring som möjligt, det blir lite dyrare varje månad än du betalar nu, men OM olyckan skulle vara framme så har du de bästa förutsättningarna.

Lycka till!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

AlexH
2012-11-28 10:31
#11

På agria kan man höja livvärdet allteftersom man tar titlar på katten, tror det startar från INT CHAMP och uppåt.. fick min livförsäkring nästan dubblad när min gamla Sture hade tagit Europa championatet..

Jag har Agria, de må hända vara dyrare än andra, jag har MAX på alla mina katter men jag betalar dessa kronor mer i månaden, har alltid fått bra hjälp av dem, aldrig någon krångel..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Diffy
2012-11-28 11:34
#12

så om vi säger katten kostar 5000kr så fyller man i på agria liv 5000kr? blir det högre där om man ställer ut katten och vinner? har jag fattar rätt?

Jag vill ha det absolut bästa och funderar på att flytta över våran misse hemma till agria också och höja hans försäkring såg på papprena att han "bara" har 20.000kr i försäkringsbelopp vill ha högre än så på han också så ska byta :) men på han som är huskatt kan man inte fylla i nått på agria liv va? han kostade om jag inte minns fel 300kr för 7år sen.

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

AlexH
2012-11-28 12:46
#13

#12 ja, jag skannade in och mailade mitt Agria ombud, när han tog de höga titlarna (de har ett tak.. men  han fick jag upp till 10000 sek)

Mina importer har jag ännu högre på för man sätter inköpspriset och jag har satt det jag har betalt för dem.

Jag har 50000 sek i veterinärvård på alla mina katter, avel,liv, medicin, och extra avel nått (kommer inte ihåg.. jag betalar 1100-1400 per år per katt, på mina katter. då har jag också uppfödarrabatt..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Annons:
Spotless
2012-11-28 12:50
#14

TS Vad bra att du är ute i god tid och funderar över försäkring. Jag, och de uppfödare jag känner, går igenom sådant noga med sina kattungeköpare men funderar du på att byta eller ändra försäkring för huskatten så se till att göra det i samband med att försäkringsperioden löper ut.

Diffy
2012-11-28 12:53
#15

# okej, ja han är försäkrad fram till juni nästa år så då får jag byta till honom då :D

Vad bra att ni går igenom det för försäkringar är ju en djungel :S man vill ju ha de bästa för ens bäbisar ;) :D

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

Diffy
2012-11-28 12:55
#16

tack ni andra för era svar :D

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

Dragonrebell
2012-11-28 14:37
#17

#0 Tänk på, att om den katt som du har är äldre än 6 år så kan det nya försäkringsbolaget kräva ett friskhetsintyg när du går över. Kan vara bra att veta:-). Har för mig att tex Agria har den regeln.

Jag har själv Agria och hade intyget för min äldsta kisse. Dock så hann jag inte så långt innan han fick diagnosen Astma och då var det bara att stanna kvar med honom i det gamla. Men övriga kissar har jag i Agria och är supernöjd än så länge.

Upp till toppen
Annons: