Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (10) Senaste inläggen

Allmänt Cornish Rexprat Att tänka på innan katten kommer! Avel, genetik och uppfödning Färger och färggenetik Färgalbumet Cornish Rex och andra djur Kattungar till salu Avelshane finnes/sökes Fodervärd finnes/sökes Omplacering Planerade kullar Hälsovård,skötsel,omvårdnad Sjukdomar och andra bekymmer Titelkattsalbumet God morgon, goddag, godkväll, godnatt! Dagens citat, dikt eller visdomsord! Dagens ros Ett gott skratt förlänger livet För ev allergiker Kattmat, sand och tillbehör, böcker Katter i nöd Min kattklubb Om sajten och iFokus Tävlingar Till minne Pyssel och upptåg Samåkning och transport Utställningar Utställningsresultat Video-snuttar Övrigt
Sjukdomar och andra bekymmer

Pälsproblem. Tacksam för hjälp!!

2012-08-10 16:45 #0 av: FruMilton

Min cornishkille tappar hår och har gjort det under mer än ett år. Det började i nacken och spred sig längs ryggen och nu är han nästan helt kal. Vår andra katt har hur fin päls som helst. Han kliar inte och har inga andra synbara besvär. Han är kastrerad, kan det vara hormonbetingat? Eftersom vi hona inte har problem tvivlar vi på att det är smittsamt. Han har även mycket svarta prickar i hela ansiktet och på nacken. Veterinären visste inte alls vad det kunde bero på. Någon som upplevt liknande?

Anmäl
2012-08-10 17:15 #1 av: dragonstar

Min tjej har ochså börjat tappa pälls hin är nu naken i nacken.

Jag antar att det är för att hon inte är kastrat och att hormonenra spelar ett spratt?

Med vänliga hälsningar Emma medarbetare på Trötthet I Fokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.