Annons:
Etikettett-gott-skratt-förlänger-livet
Läst 3332 ggr
dragonstar
2012-06-25 22:55

Galna leksaker?

Min katt hittar de mäst uddaskare att lekamed. Jag har även gjort en del till henne som hon gillar.

Tänkte kolla med er vad era katter brukar leka med. Vad är det galnaste nig sett era atter leka med.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
2012-06-25 22:57
#1

Förutom rasselmöss är min dam tokig i Stripes ( de där som ma nsätter ihopp soppsäckar och annat med).

Tambonger är roligga att skjuta runt över golvet och de senaste är gammla påskägg osm hängde i riset och som är gjorda precis som pingisbollar. Dom studsar bar och är roliga att aportera så länge snäret sitter kvar.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

MyTwiggs
2012-06-26 07:03
#2

Våra katter gillar påsklämmor. Qaian leker med maten, gärna framför den stackars hunden som vet att han inte får ta den av henne.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
2012-06-26 08:43
#3

Små trasmattor och sovpuffar kan man släpa runt på tycker Spitfire,bandrullar(mååånga meter band,jättekul ,det gillar flera!Obestämd) vispa runt i strösockerburken så det blir *sandstrand* på bänken,stora IKEA-möss som man kan kasta runt och brottas med., det är väl de mindre vanliga leksakerna. Annars går myntamöss med skrammel alltid hem hos alla.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ulle
2012-06-26 09:26
#4

Våra katter är billiga i drift när det gäller leksaker. En lång fjädervippa och obegränsat med hårsnoddar som man kan apportera duger bra.

Men det är bara vår ena katt som leker "offentligt". Den andre herrn leker bara i hemlighet…

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

noir
2012-06-26 09:31
#5

#4 Har också en katt som leker mest i hemlighet. på nätterna hörs det hur hon springer och flyger omkring som om lägenheten vore en hoppborg! Eller så stuttsar hon omkring i sängen när vi sitter i vardagsrummet ;)

Har en kompis vars crx tycker om att leta rätt på använda kondomer och springa iväg med, gärna äta på också om jag förstått det rätt!

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Mona22
2012-06-26 11:59
#6

Hallmattan…Den är väldigt rolig att snurra ihop och dra runt, den är ju inte liten heller!

Annars duger nästan vad som helst sålänge man kastar det.

Annons:
dragonstar
2012-06-26 14:12
#7

Jag är orolig när det gäller småsaker då min katt i lekens vildhet ibland tuggar på sakerna och jag var fodervärd åt en katt som veterinären fik plocka ut mer än 20 hårsnoddar ur magen på. Katten lekete ju med dom och åt sedan upp dom och skiten fastnade i magen och vart inflamerat och satte stopp för resten av maten.

ME nsnodar är roliga här med, och påsklämmor, Fjärdrar från påskriset, vippor är jättekul.

Dessutom sitter man alltid i knät på matte när det är frukost och ibland kan man ju sno åt sig en brödbit eller ostbit att leka med.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

MrsCecilia
2012-06-26 19:06
#8

Mina kan absolut inte leka själva om det inte är extrem lekkris, och dessutom tröttnar de väldigt fort på alla leksaker.

Så jag måste nog säga att matte är den som är roligast (udda?) att leka med Glad

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

ChristinaSwe
2012-06-26 19:28
#9

Min svarta Nova är galen i Topz, så fort jag öppnar badrumsskåpet kastar hon sig in för att sno dem. När jag av misstag glömt att stänga badrumskåpet när jag åker till jobbet så har jag ett 50 tal liggaande överalt i lägenheten när jag kommer hem. Hon äter aldrig på dem utan nöjer sig med att fösa runt dem.

noir
2012-06-27 10:32
#10

tops är en favorit här hemma med! Min ena tuggar dock på dom och det börja när hon var liten och tänderna klia :)

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

dragonstar
2012-06-27 13:38
#11

Tandpetare är roliga här, jag pysslar mycket och hadde en en skå stående för pyssel och vipps så var alal på golvet. hon satt och plockade ut en åt gången och puttade ner på golvet.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

mjau74
2012-06-27 14:22
#12

Min sabrina elsker penner og sugerør. Wicca liker papirposer og sokker.

Xenomorphs
2012-06-28 00:20
#13

Suddgummin och kylskåpsmagneter. Extra roligt är det om man lyckas peta ner dem helt själv. Stulet smakar bäst Skrattande.
Annars är det påsklämmor, måttband och ibland greppar de sockor. Barnen grejer är allra roligast, oavsett vad det är för nått.

-- Eternity is a very long time --

Annons:
ChristinaSwe
2012-06-28 01:21
#14

Enkelt konstaterande är trots allt att billigast är bäst, alla dyra kattleksaker ligger oftast oanvända snart nog medans tops, hårsnoddar, kartonger, papperspåsar, toapappersrullar blir flitigt använda

MagicPaws
2012-06-28 07:34
#15

Min Angel är den knasigaste katt jag haft, hon har massa leksaker men de 2 roligaste sakerna i VÄRLDEN enligt henne är hennes egen svans, för den viftar ju bara mer och mer ju mer exalterad hon blir.

Det andra är träpellets… dessa saker som matte tycker ska vara i toalådan kan ge denna damen minst 1 timmes nöje att springa och bära på, slå omkring och leka allmänt med.

Hon är en riktig knasfia men jag älskar henne :)
Vilket är tur för annars hade jag nog inte varit så snäll mot henne varje gång jag trampar på de där hemska träpellets som är stenhårda och så små att man sällan ser dem.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

AnneAlva
2012-06-28 09:32
#16

Stulna tops är den bästa leksaken hemma, håller dem sysselsatta i evigheter. :) Samt allt som går att krypa in i/sitta i. Brödkorgen på bordet vid frukosten brukar få påhälsning allt som oftast…

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Ulricah
2012-06-28 09:58
#17

Just nu är det flyttkartonger som gäller, man kan vara i dem och man kan hoppa omkring på dem och leka inte nudda golv och man kan jaga varandra i de trånga gångar som uppstått pga alla karonger.

Holtan
2012-08-14 21:58
#18

Mina solglasögon, proppen som man sätter i handfatet/badkaret i badrummet, ihopknölade strumpor gärna i par, magneter från kylskåpet, tandpetare, disksvampen någon gång då och då :P Pennor är populära. Ja det mesta hon kan hitta :P Värmeljusen plockar hon också gära upp från sin hållare och leker med.

Upp till toppen
Annons: