Annons:
Etikettför-ev-allergiker
Läst 3354 ggr
Jess89
2011-10-09 03:46

Lånekatt sökes för allergitest

Jag har alltid varit intresserad av att skaffa djur, men har en pojkvän som har allergi mot pälsdjur. Men efter en del letande hittade vi Cornish Rex rasen och var och sniffade på en och det gick väldigt bra. Men för att det inte ska bli några misstag så vill vi gärna låna hem en katt för att se så att det verkligen fungerar med pojkvännens allergi. Allt för att slippa att lämna tillbaka någon katt, om man skulle behöva. Finns det någon som har någon lånekatt i närheten av Katrineholm eventuellt även Norrköping.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
[Wiveka]
2011-10-09 16:05
#1

Vi bor i MariefredGlad

Jess89
2011-10-09 16:49
#2

Det var ganska nära, nackdelen är att ingen av oss har körkort. Så vi har lite svårt att ta oss till Mariefred.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

noir
2011-10-09 17:55
#3

#2 Ingen du kan muta för att köra? :)

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Jess89
2011-10-09 18:00
#4

Hm, det verkar vara svårt med de. Möjligen om man kör en gång var.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Wiveka]
2011-10-09 19:02
#5

Jag hämtar/lämnar vid närmaste station, tex LäggestaFlört

Jess89
2011-10-09 19:37
#6

Låter som en bra lösning :) vill helst slippa ta tåget för kattens skull.. Känns ju dumt att den ska få frusa i kylan som är.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Jess89
2011-10-09 19:41
#7

Klarar de av att vara ute och åka tåg om man inte hittar någon annan lösning?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Jina
2011-10-10 11:39
#8

Mina katter och jag åker tåg till diverse utställningar. Var till Oslo i mars och i december ska vi ner till GBG (från Eskilstuna) ;)

Jess89
2011-10-10 14:27
#9

Det är ingen större fara med att ha dem ute i kylan med andra ord? :)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Eine
2011-10-10 14:39
#10

#9 Inte i denna sk kylaGlad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jess89
2011-10-10 14:43
#11

okej så bra då vet jag om man inte hittar någon annan lösning :)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Spotless
2011-10-10 14:59
#12

Nu är det ju inte aktuellt för mig att låna ut någon katt till TS då avståndet är för långt utan jag vill väl mest bara dela med mig om hur jag tänker om jag lånar ut katt. Till att börja med lånas mina ut två och två, då har de i alla fall tryggheten av varandra i en ny omgivning. I övrigt vill jag att den/de som önskar låna katt först kommer på ett besök så att vi får chansen att "känna lite på varandra". Går allt bra så äker jag hem med katterna till personen vid ett senare tillfälle, jag vill veta var personen bor och att den bor på den adress han/hon uppgivit och jag vill se hur mina katter uppträder i "provhemmet". Så gör jag om jag lånar ut katt, något som hänt vid tre tillfällen.

Jess89
2011-10-10 15:37
#13

Det verkar vara väldigt svårt att hitta någon som bor i närheten de flesta verkar bo längre bort så man kommer nog att få åka lite längre än vad man har beräknat. Men hoppas på att hitta en bra lösning på problemet =)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
mjau74
2011-10-10 15:57
#14

#12 Er helt enig med deg. Jeg hadde ikke lånt ut katten/kattene mine til totalt ukjende. Hadde heller invitert dem til å bo hos meg og min katt/katter i noen dager i en ferie f,eks.

Eine
2011-10-10 16:12
#15

Jag har inte lånat ut katt till folk jag aldrig mött.Alla har kommit på besök först.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

noir
2011-10-10 16:51
#16

#12 Tycker det låter som ett bra sätt att leverera en prov katt eller foderkatt för att få en uppfattning och skapa en relation. Om det var mina katter och lånet var på en månand så skulle jag nog vilka göra ett besök för att se hur det står till och se om det komit upp några frågor. Men sen är jag extrat mammig med mina katter och skulle nog inte klara att låna ut dom. Hade ju panik över att lämnna dom med kattvakt i en vecka haha! :P

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Jess89
2011-10-10 18:02
#17

Jag förstår ert tänkade och kan absolut gå med på att träffa både ägaren och katten en gång innan. Känns bra eftersom att man kan fråga ägaren om man har några frågor. Sedan är det bra med att man har lite kontakt med den som ska låna katten så att man får en bild av vad de är för personer. Jag skulle då inte lämna ut katten till vem som, så förstår er oro att katten ska hamna i fel händer.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Rosenwyns
2011-10-10 19:21
#18

#16… jag skulle aldrig klara av det jag heller…Skäms.. men vilken tur att det finns människor som ställer upp å klarar det.. jag fick ju själv låna en kisse av snälla Sven "Molgas" å Ingegerd "Kazimirez" för många år sen…. det e ju inte alltid det räcker med provnosning å örngott för att avgöra om man e allergisk el inte…Obestämd

Jess89
2011-10-10 19:54
#19

Det är bra att de finns människor som vill låna ut gäller bara att hitta dem på rätt avstånd. Känns lite dumt att lägga ut en större slant för att sedan måste göra sig av med katten, och måste akut hitta en ny ägare. Däför är det viktigt som ägare om man får prova på innan man tar sig an en kisse, både för kissens bästa och för den som säljer den :)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

nakenkatt
2011-10-10 20:47
#20

ja visst är det bra tänkt,att göra så innan man fullföljer ett ev. kattköp.jag har ju tagit emot allergifamiljer på besök några gånger här hemma.men jag tror ej jag kommer göra det mer,pga att jag har också sphynx här hemma,plus att jag även har en hund här ibland och ser efter,så mitt hem är nog ej bara rexigt.

Annons:
Jess89
2011-10-23 16:41
#21

Tack för alla svar, vill bara meddela att vi har hittat en lånekatt! Nu är det bara att hålla tummarna för att killen tål rasen också :)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Rosenwyns
2011-10-23 19:15
#22

Va kul!! Hoppas att ni båda tål dem!!Glad

Jess89
2011-10-23 19:21
#23

Jag har inga problem med pälsdjur så för min del kommer det att gå bra :) det är ju bara killen som måste tåla dem. Men måste säga att man väntar som ett litet barn på att få hit katten. Haha jag låter som ett barn på julafton :)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

noir
2011-10-23 21:56
#24

Är det från en privatperson eller uppfödare? Alltid kul att se bilder på kattorna :)

När kommer den efterlängtade katten hem för lån?

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Jess89
2011-10-23 22:05
#25

Vi får hem den på fredag det är en katt från. Wiveka här på iFokus :) kan lägga upp en bild på kissen när vi fått hem den :-)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

noir
2011-10-24 09:47
#26

Ja det tycker jag!

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

nakenkatt
2011-10-24 10:39
#27

Jätteroligt för dig.Här håller vi tummarna för att det kommer att gå jättebra.

Annons:
jeenova
2012-07-29 16:04
#28

Jess89 Hur gick det för pojkvännen och hans allergi????

Jess89
2012-07-29 16:06
#29

Det har gått bra och vi har nu hittat vår kisse :)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

jeenova
2012-07-29 16:10
#30

#29 Åh så underbart! hoppas jag har likadan tur :D så det blev en cornish för er?

Upp till toppen
Annons: