Annons:
Etiketttill-minne
Läst 2795 ggr
AnnaS
9/13/11, 8:13 PM

Min fina Ariel....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För lite drygt en månad sedan så dog min fina chokladpralin GIC IDP*C-Rex Ariel väldigt hastigt och oväntat, 10,5 år gammal. Hon som inte har haft en enda sjukdag i hela sitt liv.

Hon överraskade mig med att få en kull på 9 kattungar i sin första kull och kull nummer två innehöll 7 kattungar. I sista kullen blev det bara en ruskigt bortskämd liten flicka.

Hon var en fantastisk representant för rasen och gjorde så mycket PR för rasen som hon kunde, bara inte matte lade sig i och bestämde NÄR hon skulle göra PR. Då tänkte hon minsann inte ställa upp utan det var bara när hon själv ville. Hon fascinerade veterinären, inte bara för sina stora kullar, utan också för att hon lydde mina kommandon. När hon visste att hon skulle få uppmärksamhet så gick det bra att lyda matte Flört Hon stod som ett litet ljus på bordet och lät sig beundras. Till och med receptionisten frågade hur Ariel mådde när jag kom dit med någon annan katt.

Åka tåg var det bästa hon visste, för i djurkupén fick hon sitta på en egen stol om det fanns plats och var noga med att konduktören skulle titta på henne också. Antingen genom att pilla på honom/henne med tassen eller helt resolut hoppa upp på axeln - du glömmer inte mig va?

Min stora diva med det stora egot är borta och det är så tomt här hemma…

Enligt obduktionen dog Ariel av en väldigt sällsynt tumörsjukdom som påverkade alla hennes inre organ och hon berättade inget för mig GråterGråterGråter

Vet att en del redan vet om det här, men det har varit en del frågor om vad hon dog av. Det är inget ärftligt utan det beror helt enkelt på ålder, även om hon inte var lastgammal men inte heller purung.

Annons:
RacerDonnans
9/13/11, 8:39 PM
#1

Minns så väl första gången min familj träffade Ariel. En speciell kisse. Förstår att det är tomt och at det var chockande att förlora henne så hastigt. Kram

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

AnnicaB
9/14/11, 8:55 AM
#2

Fina, fina Ariel. En sådan spinnmaskin. Jag förstår att hon är djupt saknad.

Kramar från gamla polarna i Borås!

*** Qui vivrqa verra ***

kvasikatten
9/14/11, 9:07 AM
#3

Men Anna - jag beklagar så himla mycket. Gamla Ariel - din "startkatt"…. fasen vad sånt gör ont ! Bamsekramen till dig Gråter

Leffe
9/14/11, 1:48 PM
EvaG
9/14/11, 4:51 PM
#5

Vad sorgligt. Tröstkramar hjälper knappast, men du får i alla fall.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

CuriousJen
9/14/11, 5:48 PM
#6

Vilken fin minnestext av din härliga katt Ariel. <3 Beklagar förlusten.

Annons:
AnnaS
9/14/11, 6:42 PM
#7

Tack allihopa!

#3 Hon var inte riktigt min startkatt, jag har ju Emma också, men hon var en av dem… Kram

Har nu fått hem Ariel i en väldigt enkel och fin urna. Jag ska begrava den i sommarstugan så snart jag kan.

Eine
9/14/11, 8:43 PM
#8

Beklagar din förlust Anna.Det känns i hjärteroten när en vän passerar över till den andra sidan.Hon får det fint vid sommarstugan och du kommer alltid att ha henne hos dig.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MyTwiggs
9/15/11, 7:25 AM
#9

Beklagar!Gråter

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Spotless
9/15/11, 1:54 PM
#10

Det låter som att hon var en härlig tjej din Ariel. Förstår att du saknar henne!

MrsCecilia
9/15/11, 4:31 PM
#11

Åh, det är SÅ himla jobbigt när ens älskade kisse dör, jag tror man aldrig riktigt kommer över det. Inte jag i alla fall..

Jag känner för dig och beklagar hemskt mycket.!

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

Ulricah
9/17/11, 12:38 PM
#12

Åh vad tråkigt, beklagar verkligen.

Du beskriver henne så fint, verkar ha varit en underbar katt.

[Wideudde]
9/17/11, 12:42 PM
#13

beklagar sorgen!

Annons:
Mona22
9/17/11, 5:14 PM
#14

Beklagar att du förlorade din familjemedlemGråter

AnnaS
9/18/11, 8:50 PM
#15

Tack igen allihopa!

Upp till toppen
Annons: