Annons:
Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 16267 ggr
cherish
2007-02-12 19:00

Stickad katt-tröja

Eftersom jag väldigt gärna ville ha tag i ett mönster på stickad tröja till katt har jag letat lite och hittat följande länkar med hundtröjor, men de måste ju funka lika bra till katter, eller hur? Är det nåt av dessa som nån av er använder??!

Länkar:

http://www.aftonbladet.se/vss/mode/story/0,2789,934194,00.html

http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=81&lang=se

http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=84&lang=se

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Annons:
kissan78
2007-02-12 19:04
#1

Min erfarenhet är att katter inte gillar ärmar på tröjorna men det går ju att skippa dem, mönsterna är ju bra i övrigt. Har man en slank katt, som dem flesta rexar är så kan man behöva minska på 'midjemåttet'. Hundar är grövre än katter…

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

cherish
2007-02-12 19:11
#2

Ja ärmarna tänkte jag faktiskt skippa! :) Hur mycket måste man ta in …?! Jag är urusel på att sticka och tänkte faktiskt försöka ta min mamma till hjälp (som handarbetat sen hon var barn, bl a tvåändsstickning!!) eller Line. ;) Har inte läst mönstren än men jag misstänker att rundsticka kan vara lämpligt??

Vad använder du för garn, ylle??! Har du ett bättre mönster?! Jag tänker VERKLIGEN inte göra detta till nån inkomstkälla *asg* utan mest för att försöka få till EN grej … Fast det slutar väl med att endera får mamma göra det el så blir jag så arg och kastar stickningen! *fniss*

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

kissan78
2007-02-12 19:16
#3

Måste ju erkänna att jag absolut inte kan sticka, har en vännina som stickar tröjorna jag har till försäljning, hon har gjort ett helt eget mönster i sitt huvud… Så jag har ingen aning alls om hur mkt man behöver ta in, nån cm skulle jag tro. Hon som gjort tröjorna har stickat flera olika prototyper o sen provat på kissarna. :)
Det är iaf ullgarn, så mkt vet jag!! :)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

cherish
2007-02-12 19:29
#4

*asg* Jahadu - din fuskis!! Så var din hemlis avslöjad då! *fniss* Okey, men då ska jag ta mamma till hjälp iaf och försöka klura ut det. Ska mäta upp Fibban först då. ;)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

kissan78
2007-02-12 19:51
#5

Nu är min stora hemlighet ute… Generad

Du får lägga upp lite bilder här när ni lyckas få till en tröja till lillstumpan!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Rexann
2007-02-12 20:32
#6

Så fort jag har kopierat mönstret jag har så ska jag skicka till dig cherish! Bara du pm:ar din adress.

Jag har provat sticka både med och utan ben och min erfarenhet är att det funkar mycket bättre utan. Det är som om katterna blir så stelbenta om de har ben!

Annons:
Lullan1
2007-02-12 20:35
#7

Tack för länkarna! Nu ska man bara lära sig och sticka med! Jag är ju begåvad med en handarbetande mamma, så jag är så bortskämd med stickade tröjor, halsdukar, sockor mm mm…

Jag kanske ska ge henne ett katt-tröje mönster? Skrattande

La_Joz
2007-02-12 21:12
#8

Jag är också bortskämd med en stickande och virkande mamma… Nu syr hon ju dessutom hundkläder, så hon är nog inte helt främmande för att sticka nåt till Mistie!

Anna-kajsa
2016-12-10 22:49
#9

Tack för mönster! Ska prova med mjukt garn. Hoppas den får sitta kvar på, har inte gillat det jag provat hittills men det har varit för stort!😊

Upp till toppen
Annons: