Annons:
Etikettmin-kattklubb
Läst 1793 ggr
Lullan1
8/16/07, 10:50 PM

Vilken tillhörighet har du?

Vilket förbund tillhör du/dina katter? Motivera gärna ditt svar! Glad

Annons:
Lullan1
8/16/07, 10:53 PM
#1

Sverak här! Glad 

Motivering? Njae… Vet inte, det har bara blivit så. Jag tycker att det är ett bra förbund och då jag varken avlar eller ställer ut så har jag just inte så mycket med dem att göra. Tidningen är bra och trevligt utformad, ser fram emot varje nummer!

smurfan-13
8/16/07, 10:57 PM
#2

Min katt är sverakreggad, men jag tillhör inget…

Så en fråga till er duktiga. Kan jag ställa ut honom ändå, eller måste jag vara medlem i nån klubb med?

AlexH
8/16/07, 11:36 PM
#3

#2 du måste vara medlem i en klubb annarsk kan du inte anmäla katten. det kan endast utställningssekreteraren på din klubb göra, det är H*n som du lämnar anmälan till oavsett vilken klubb du vill ställa på..

Jag är IDPare (ifall det skulla ha undgått någon) Jag har tidigare skrivi om varför.. men jag kan kortfattat säga att omständigheter på min sveraksklubbs beteende och på sveraks beteende generellt mot andra förbund var för mig "osmaklig" och till min besvikelse, så jag kom i kontakt med SNRF en IDP klubb. och fick det varmaste mottagandet och superduper trevliga utställningar.. så jag blev stödmedlem 2005, jag gick helt över från 2006 och flyttade katten  till IDP 2007 och sitter nu med i kattklubben och tycker att kattlivet är allmänt jättebra Kyss

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Buffy-co
8/16/07, 11:51 PM
#4

Buffy är SVERAK reggad..men är inte medlem där nu..inte i någon kattförening eller klubb..
Men det kommer väl med nästa..

smurfan-13
8/16/07, 11:57 PM
#5

#3 men vad invecklat det där lät då…

AlexH
8/17/07, 12:41 AM
#6

#5 det är inte så invecklat.. Vill du ställa ut så kollar du upp en SvERAK klubb i närheten av dig, verkar de trevliga så blir du medlem.. Vill du sen ställa ut så kollar du med den klubb som håller utställning om sista anmälningsdatum och så får du se till att du skickar papper till din klubb i tid så de kan anmäla katten åt dig

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Annons:
MonicaLagerquist
8/17/07, 12:46 AM
#7

Är huvudmedlem i ArtDeCo som är en SVERAK ansluten klubb och stödmedlem i SNRF som är en IDP klubb.

Stolt ägare till fem La permer

Leffe
8/17/07, 3:16 AM
#8

Vill bara påpeka att Nordiska IDP är inget förbund utan en "samlingsplats" för de oberoende (independet) klubbarna i Sverige och Norge

RacerDonnans
8/17/07, 3:52 AM
#9

Sverak just nu. Var IDP första åren då vi fick ställa på SVERAKs utställningar men då det blev "struligare regler" så var jag tvungen att åka så långt för att få ställa ut och i mina trakter är alla utställningar i SVERAK och många kattungeköpare bad därför om transfer till SVERAK för katterna. Då bytte jag från IDP. Nu är IDP på väg norrut sakta men säkert så då kanske man tänker om igen.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

chikan
8/17/07, 9:57 AM
#10

Oj. Jag missförstod kanske frågan…? Mina katter är SVERAK-reggade, men jag är inte med in någon klubb. Så då kanske jag svarade fel när jag svarade SVERAK?

Har dock börjat fundera på att gå med i en klubb… men har inte riktigt bestämt mig ännu. Det där med utställningar är ju inte riktigt min grej. Fast man måste ju inte ställa ut för att man är med i en klubb förstås.

Fritz
8/17/07, 10:27 AM
#11

Är medlem i Calmare Kattklubb som är SVERAK ansluten, en jättetrevlig klubb.

ChatNu
8/17/07, 12:46 PM
#12

Jag är med i IDP

pallemaxwell
8/17/07, 1:31 PM
#13

sverak

Annons:
Aje-T
8/17/07, 2:02 PM
#14

Är medlem i Top Cat Club, helt outstanding. Och ja, Sverak, det var liksom självklart eftersom båda mina katter är Sverakregistrerade.

AbigailGabble
8/17/07, 3:43 PM
#15

Vi är inte med i nån klubb, men Peter (och blivande kissen Anthon) är båda reggade i Sverak, via uppfödare Weminas. Vi har ju varken avels- eller utställningsambitioner, så en klubb känns inte så aktuellt. Och så har vi ju iFokus! Det räcker så bra, så bra. Skrattande

mumsikoff
8/17/07, 4:40 PM
#16

Vi är medlemmar i SVERAK, artdeco, men kommmer byta snabbt som bara den vid årskiftet till annan SVERAK klubb. Tycker itne att SVERAK är det bästa, tycker personlien att SNRF alltid är otroligt trevliga, emn det är ju det med utställningarna som sätter käppar i hjulet…

LinusCRX
8/17/07, 5:40 PM
#17

ArtDeco är min kattklubb och således blev det Sverak oxå. Trodde Sverak var det enda riksförbundet som fanns.

Upp till toppen
Annons: