Annons:
Etiketttill-minne
Läst 1947 ggr
Fraggelfia
4/6/10, 1:17 PM

Lillhjärtat somnade in idag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter ett långt kämpade somnade så vårt Lillhjärta in idag.

Efter att ha kämpat ända sen hon föddes tog det emot att ge upp om livet. Men när fodervärden vaknade idag kunde hjärtat inte komma sig upp på benen. Ilade iväg till vetten som lyssnade på hennes hjärta och hörde ett stort blåsljud på ena sidan och på andra sidan hörde han inte hjärtat alls.

Lillhjärtat blev lite drygt 7veckor gammal.

Annons:
MonicaLagerquist
4/6/10, 1:56 PM
#1

Beklagar sorgen.Alltid lika jobbigt att behöva avliva katter.KRAM.

Stolt ägare till fem La permer

MyTwiggs
4/6/10, 1:56 PM
#2

Gråter Nejnejnej! Åh vad jag lider med er!!! Beklagar sorgen!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
4/6/10, 1:58 PM
#3

Så trist att förlora en kissunge,man fäster sig ju även när de är små.Men har den varit sjuk i 7 hela veckor,eller missförstår jag det du skriver?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

LinnB
4/6/10, 2:08 PM
#4

Älskade Lillhjärtat förgyllde våra liv helt enormt i dessa 7 veckor, och det kommer vi alltid ha kvar. <3

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

[Silkwaves]
4/6/10, 3:26 PM
#5

Lider så med er. Har ännu inte behövt mista en liten kattunge, men jag tror ändå att jag förstår hur jobbigt det känns.

MyTwiggs
4/6/10, 3:47 PM
#6

Jag kommer ihåg hur det skar i mig när jag miste en kattunge efter 5 timmar. Jag kan inte ens föreställa mig något så fruktansvärt som att mista en älskling vid 7 veckor! Gråter Nu sitter jag och gråter när jag tittar på bilden. Usch! Vad kan detta hjärtfel ha berott på? Bara slumpen?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
Lindavictoria
4/6/10, 3:51 PM
#7

Jättetråkigt, lider med er. Hoppas Lillhjärtat lyckligt skuttar omkring mellan rosa moln i katthimlen!

David
4/6/10, 4:39 PM
#8

Gråter Gråter

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

AnnicaB
4/6/10, 5:23 PM
#9

Beklagar. Det är jättejobbigt att förlora kattungar så där. Hände mig när jag hade min allra första kull. Höll på och stödmatade i ca 5 veckor innan det tog slut…. Det förtog hela glädjen med den kullen, även om jag hade 3 kärnfriska kullsyskon kvar. Istället för att glädja mig åt dem så oroade jag mig för den lilla klena flickan istället. Verkligen jobbigt.

*** Qui vivrqa verra ***

Spotless
4/6/10, 5:38 PM
#10

Stackars liten som inte fick vara frisk! Lider med er som förlorat en liten vän.

Bulle
4/6/10, 10:17 PM
#11

ucsh så tråkigt, minns när jag förlorade hundvalpar. inte kul alls. Beklagar.

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

AnneAlva
4/6/10, 11:18 PM
#12

Beklagar sorgen, det är så orättvist när ett liv slutar innan det ens hunnit börja. Gråter

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Fraggelfia
4/8/10, 2:26 AM
#13

Tack för omtankarna. De värmer även om det såklart känns väldigt jobbigt att vi mist lilla hjärtat.

Eine: Du förstod rätt. Lillhjärtat var krasslig från start och vi trodde inte hon skulle klara den första veckan. Vi tog henne till vetten som tyckte att vi inte skulle ge upp hoppet om henne. Han ordinerade antibiotika. Det var sen en berg-och-dal-bana. Vissa dagar gick hjärtat upp bra i vikt och andra dagar inte alls. Hon hade ständigt en häftig andning, ibland värre ibland bättre. När vi satte ut antibiotikan så blev hon kraftigt sämre så på vettens inrådan fortsatte vi medicinera. Hon kämpade ständigt detta lilla hjärta och vid 7 veckors ålder orkade hennes hjärta inte längre.

MyTwiggs: Troligtvis var det slumpen som avgjorde hjärtats öde då både pappans och mammans hjärtan sett fina ut på scanningarna.

Annons:
EvaG
4/8/10, 9:11 AM
#14

Kan inget annat än att beklaga sorgen.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Anna77
4/8/10, 10:31 PM
#15

Åhh stackars er, beklagar sorgen Gråter

Eine
4/8/10, 11:18 PM
#16

#13 herregud,ni försökte då allt.Jag beklagar förlusten av den lilla,det är så ledsamt när små kroppar inte längre vill vara med på resan..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Upp till toppen
Annons: