Annons:
Etiketttill-minne
Läst 3268 ggr
Bulle
2010-08-28 00:50

Kattunge

Såg en kattunge bli överkörd ikväll :( han som körde stannade inte änns. När han körde ner mot återvändsgränden körde han sakta för 5 ungar satt på vägen, han vände och gasade på, då var inga ungar på vägen men de satt bredvid och en kutade ut. När jag kom fram levde den men dog efter 3-4 minuter i famnen. Föraren stannade inte änns.

Med en död kisse i händerna bankade jag på hos dem killen stannat till hos, men dom visste inte vem han var, han skulle hämta upp en kille hos dem bara, och den killen som blev hämtad hade sagt "det är typ 100 kattungar ute på vägen", undrar om han sa det till sin polare som körde?.

Ska fråga honom vem föraren var. Kan man polisanmäla sånt här?

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

Annons:
Eine
2010-08-28 11:47
#1

Så ledsamt! Och att han inte ens stannnade!!Jag vet inte om man kan polisanmäla ,du kan ju ringa och fråga? Och vad är det för klantar som släppt ut katterna från början??De skulle anmälas också..Och är det en utenkatt som fått ungar så bör väl den som ägde/äger kattan göra något?Det finns *folk* till allt.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Trollhassel
2010-08-28 12:20
#2

Jag har också sett en kattunge bli överkörd och det är en fruktansvärd syn! Gråter

Som bilförare tror jag att man har skyldighet att anmäla om man kört på ett husdjur. Har du registreringsnummer kvar?

Sorgligt men sant, folk bryr sig inte. Det är så sjukt!

Kattungar har inget ute på vägar att göra så man undrar ju om det är någon som äger katterna eller om de är hemlösa.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Bulle
2010-08-28 16:53
#3

Näe jag var över med kattungen så sa hon att hon trodde det skulle hlla sig på tomten, klart att de inte gör. De var 3 ung katter där som nu har fått 5 ungar sen har on 2 eller 3 vuxna. Hon borde sterelicera dem för de blir bara fler och fler.

Jag har inte bilnummret men jag räknar med att grannens grabb som åkte med talar om vem som körde, han ska i alla fall få vera at han dödade en katt och att det är 30 i området.

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

Upp till toppen
Annons: